Vanaf 1 januari betaalt u een adviesvergoeding aan uw adviseur

De nieuwe situatie
Vanaf 1 januari 2013 is het zogenaamde provisieverbod  ingevoerd. De maatregel is ingevoerd om duidelijker te maken waar u voor betaalt.

Het provisieverbod geldt voor de volgende producten :

  • uitvaartverzekeringen
  • levensverzekeringen (incl. pensioen- en lijfrenteverzekeringen)
  • bankspaarproducten
  • overlijdensrisicoverzekeringen
  • individuele arbeidsongeschiktheidsverzekeringen
  • deelnemingen in beleggingsfondsen
  • hypotheken
  • betalingsbeschermers
Voor uw bestaande  financiële producten en  nieuwe schade- en ziektekostenverzekeringen verandert er helemaal niets.
 

Hoe gaat dit bij ons?
Als u een adviesafspraak maakt krijgt u van ons een aparte rekening voor het advies. Als het financiële product wordt afgesloten maakt u met ons een afspraak over het beheer van uw financiële product. U sluit dan een beheerpakket af. U kunt bij ons zelf kiezen welk beheerpakket – met bijbehorende dienstverlening- u wilt. Maandelijks betaalt u hiervoor dan een klein bedrag. Voor het advies krijgt u een éénmalige factuur.

Wat is ‘het beheer’ van mijn product?
Bij beheer moet u denken aan zaken zoals: wijzigingen doorvoeren, zorgen dat uw dossier op orde blijft, verzekeringen uitkeren, periodiek kijken of u nog de juiste producten heeft of productvergelijkingen maken, waarbij we voor u bekijken of u nog het beste product uit de markt heeft.

U weet nu precies waarvoor u betaalt
De provisie die tot 1 januari onderdeel van de premie was, is er nu uitgehaald. Daarvoor in de plaats krijgt u nu aparte rekeningen en daarmee kunt u precies zien wat u waarvoor betaalt. Dit is transparanter voor u.